LOGO
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny
czwartek, 03 sierpnia 2017 12:21

Pora roku i pogoda skłania do wędrówek i poszukiwań ciekawych miejsc w naszym województwie. W związku z trwającym Rokiem Reformacji proponujemy Wam zapoznanie się z jedną z tras prowadzącą do wyjątkowego miejsca dzisiaj znanego jako Polana „Do wiary”.

Jest to jedno z dziewięciu miejsce, w którym potajemnie mogli spotykać się Ewangelicy w czasie, gdy pozbawiono ich kościołów i zakazano możliwości swobodnego wyznania

O tym pisaliśmy już wcześniej: czytaj tutaj.

Nasi Przyjaciele z grupy biegowej w „Pogoni za duchem” postanowili podjąć wyzwanie i wyznaczyć trasę biegową, która może ułatwi Wam dotarcie do celu. Mariola i Darek znali położenie celu, ale jak się okazało dotarcie do niego nie było tak proste. Pomimo podanych długości i szerokości geograficznych sprzęt GPS tracił sygnał i swobodny bieg nie był możliwy. Czterokrotnie podejmowali wyzwanie, a polana skutecznie broniła swojej tajemnic.

Przeczytajcie o ich zmaganiach:

30 czerwca 2017 roku w godzinach dopołudniowych wybraliśmy się na wycieczkę biegową w poszukiwaniu zapomnianego kamienia, na polanie "Do Wiary". Wystartowaliśmy z parkingu znajdującego się za hotelem „Zimnik” w malowniczej miejscowości Lipowa położonej w powiecie żywieckim. Tu żółtym szlakiem, który prowadził na Malinowską Skałę, udaliśmy się w kierunku Beskidu Śląskiego. Po drodze spotkaliśmy miłego pana, który właśnie odnawiał znaki na szlaku,. Pomyśleliśmy, że tym razem będzie nam łatwiej trafić :). Nauczeni wcześniejszym doświadczeniem postanowiliśmy nie korzystać już z informacji GPS, który podczas trzech poprzednich prób odnalezienia polany, za każdym razem wskazywał inne miejsce. Przez około 4 do 5 km biegliśmy drogą asfaltową, aż do chwili gdy szlak nagle skręcił w prawą stronę (zdjęcie nr 2)

foto 2

W tym miejscu zeszliśmy ze szlaku i kontynuowaliśmy bieg j asfaltową drużką do czasu, gdy zaczęła ona mocno skręcaj w lewą stronę, nad płynącym poniżej potokiem. Biegliśmy nadal w prawą stronę, gęsto porośniętą o tej porze roku ścieżką. Im dalej od drogi, tym okolica stawała się piękniejsza, a przy tym dodatkowe wrażenia potęgował szum małego, rwącego potoku.

foto 3

foto 4

Okazało się, że w tym właśnie miejscu nie mogliśmy już kontynuować biegu ze względu na trudniejsze warunki terenowe, a dodatkowo spowolniły nas poziomki. Dotarliśmy do polany, na której stała myśliwska ambona, tu już kontynuowaliśmy bieg nurtem potoku. Zimna rwąca woda, a do tego śliskie kamienie i tak przez około 150 metrów ( zdjęcie nr 4). Tym razem, nasza wycieczka dotarła do celu zapomniany kamień i polana " Do wiary" została odnaleziona (zdjęcie czołówkowe).

foto 6

foto 7

trasa do pobrania: Polana "Do wiary"   -   plik *.TCXplik *.GPX

Nareszcie sukces. Penetrujemy pobliski teren i okazuje się, że za kamieniem jest mała polanka ( zdjęcie nr 6), do której prowadzi jakaś ścieżka. Nie możemy iść dalej, musimy już wracać.

Po sprawdzeniu trasy na mapie (zdjęcie nr 7) widzimy, że od Transgórskiego Szlaku Konnego, dzielił nas odcinek około kilometra. Być może do polany, prowadzi też inna droga?

Zachęcamy do poszukiwań.

Mariola i Dariusz, Grupa biegowa „W pogoni za duchem”